O víně koluje spousta mýtů

O víně koluje spousta mýtů a některým věří i ti, kteří tomuto vznešenému nápoji holdují po celý život. Mnohé mylné domněnky mají totiž základ v letech dávno minulých a nesou se s námi dlouhá staletí. Nedopusťte, aby váš vkus ve víně ovlivňovaly předsudky.

Pojďme se společně podívat na několik rozšířených tvrzení, která nejsou pravdivá často ani z poloviny.

Drahá vína jsou prý nejlepší

Ano, často je to pravda, nicméně cenu vína ovlivňují rovněž jiné faktory než kvalita. Místo původu i značka mohou mít značný vliv na částku, kterou za lahev zaplatíte, a ty s kvalitou nemusí mít vůbec nic společného. I vína od méně známých producentů vás mohou příjemně překvapit.

Stejně nesmyslné je mimochodem i tvrzení, že nejlepší vína bývají utěsněná korkem. Rozhodně to o víně nelze říct takhle obecně, záleží totiž na konkrétním vinařství. Na kvalitu korek absolutně nemá vliv. A nenechte se zmást ani lahví. Těžká skleněná láhev je pouze známkou, že vinařství výrazně investovalo do obalového materiálu, a tak si pravděpodobně svou láhev také přidražilo. Ale o víně, které se nachází uvnitř, to vůbec nic nevypovídá.

O víně sladkém a bílém se říká, že je pro začátečníky

Nikoliv. Na světě existuje velká spousta výborných sladkých vín, na nichž si rády smlsnou i vybíravé jazýčky. Pijte prostě to, co vám chutná.

Tvrzení, že červená vína jsou vždy lepší než bílá, je taktéž nesmyslné. Hodně záleží na tom, k čemu tento nápoj podáváte. Nedávné výzkumy navíc potvrdily, že oba druhy vína sice snižují riziko srdečního infarktu a jsou prospěšné zdraví, ale bílé je na tom ještě o kousek lépe a má výraznější účinek.

V chudých ročnících údajně není dobré žádné víno

Tohle je poměrně aktuální téma, protože v letošním roce mají vinaři o svou úrodu skutečně strach. Teplo se střídá se sněhem a už teď se o víně říká, že pomrzlo. Každopádně není nutné házet flintu do žita. Možná bude malá úroda, ale určitě bude stát za to. Každoročně se podaří vyrobit špatná i výborná vína, ať už je objem sklizně jakýkoliv.

Be Sociable, Share!