Seo optimalizace webu pomocí zpětných odkazů aneb vytvořte něco skvělého a nechte to lidí sdílet

Zpětné odkazy jsou důležitou součástí úspěšné seo optimalizace webu. Jak s nimi pracovat, co vlastně tento pojem znamená a jak ovlivňuje celkové hodnocení našeho webu si ihned vysvětlíme. Optimalizace pro vyhledávače totiž není jen jedna činnost nebo opakování klíčového slova pořád dokola. Je to především strategie a plánování důležitých kroků k propagaci celého našeho projektu.

Co jsou to zpětné odkazy?

Zpětné odkazy jsou všechny externí hypertextové odkazy, které odkazují na konkrétní webovou stránku. Jejich počet a kvalita je hodnotným ukazatelem důvěryhodnosti určité internetové stránky.  Tyto informace pomáhají vyhledávači určit, jakou autoritu určitá webová stránka nebo celá doména má.


Autorita jednotlivých webových prezentací se totiž přesouvá z jednoho odkazu na druhý. Dejme tomu, že nejautoritativnější web v oboru pojednávající o automobilech má v očích vyhledávače i návštěvníků velkou váhu. Všichni ví, že sem se chodí pro to nejlepší, nejpřesnější a nejhodnotnější info o autech. Tenhle web je prostě jednička v autech.

Jak upoutat pozornost na můj produkt a získat nové zákazníky?

Pokud budu například výrobce autokosmetiky a rád bych zviditelnil svojí stránku o vosku na karoserií, mám několik placených i neplacených možností propagace. Na chvíli budeme předstírat, že placená reklama neexistuje a budeme hledat způsob, jak se přirozeně zviditelnit v našem oboru.

V případě, že jsme zvolili strategii neplacené propagace, máme možnost získat pozornost a důvěryhodnost od někoho, kdo už jí v očích čtenářů má. A rozhodně jí nebudeme krást nebo dělat něco špatného a zakázaného. Naopak! Našim cílem totiž bude vytvořit tak skvělý obsah, že samotný leader, v našem případě automobilový, bude chtít dát vědět svým čtenářům o našem novém produktu.  

Vyhledávače jsou stále chytřejší a pokročilejší.

Časy, kdy stačilo koupit skupinu několika provázaných webů a prolinkovat je všechny na náš web jsou pryč. Moderní vyhledávače jako je Google jsou mnohem chytřejší a takové taktiky nejen neuznávají, ale tvrdě je odměňují penalizací celé stránky. Je tedy potřeba zvolit opačnou strategii a investovat naše úsilí, energii a finance jinak.

Strategií, jak získat legitimní hodnotný zpětný odkaz je vytvořit něco legitimně skvělého, co si zaslouží pozornost. Žádné zkratky, žádné finty. V naší situaci to bude znamenat jediné. Pokud jsme se rozhodli prodávat vosk na auta, máme tedy produkt. Víme, že existuje určitá cílová skupina lidi tedy zájemci o auta a jejich majitelé, kteří se shromažďují na určitém vyhrazeném a specializovaném místě, kterému důvěřují.  Tím jsme seřadili základní kameny úspěšné kampaně.

Předpokladem úspěchu je nabízet vhodný produkt, správnému publiku na frekventovaném místě.

Jak to však prakticky uděláme? Nejdřív musíme zjistit, jaký je v našem oboru standard. Jak se ostatní výrobci vosků prezentují? Píší o svých produktech články, nebo je spíš prezentují pomocí videa a fotografií? Je kvalita takového obsahu dobrá? Musíme přijít s kvalitou ještě lepší. Má náš konkurent článek na 2 strany, budeme muset vytvořit článek delší a podobně. V tomto případě totiž vede kvalita i kvantita. Na druhou stranu i tento přístup ještě nezaručuje úspěch.

Úspěšná reklama není o kopírování ostatních

Je to o vymýšlení nového způsobu, jak určitou službu, věc nebo produkt ukázat.

A co odliší naší prezentaci od konkurence?

  • Originalita a nezvyklý pohled na věc nebo z jiné perspektivy

  • Uvedení jiného kontextu nebo prostředí, ve kterém se naše věc objeví

 

  • Kreativní, výjimečný způsob použití technologií i dostupných médií, které novým způsobem přenesou zážitek z našeho produktu na zákazníka

Kreativní, výjimečný způsob použití technologií i dostupných médií, které novým způsobem přenesou zážitek z našeho produktu na zákazníka.

Tento propagační mix poté musíme připravit, promíchat a následně nalít na správné místo. Jen tak jej bude moci ocenit co největší množství těch správných a odhodlaných lidí. A právě tento recept vytváří obsah, který může být natolik zajímavý, že jej s radostí bude sdílet autoritativní web a vy získáte ty správné a hodnotné zpětné odkazy.

 

Be Sociable, Share!