Je na čase začít posilovat imunitu! Jak na to?

Léto končí a ať chceme nebo ne, brzy tu máme sychravý podzim a zimu. Vzpomínáte si, jak vás loni trápila rýma, kašel a chřipka? Když se začnete včas otužovat, nachlazení i vážnější choroby nebudou mít šanci. Je hned několik způsobů, jak posílit imunitní systém. Který bude nejvíce vyhovovat vám?

Strava jako základ, přemýšlejte i o doplňcích

Do organismu musíte dostat vitamíny a minerály, které společně posilují imunitní systém. Zaměřte se hlavně na přísun vitamínů A, B a C, nepodceňte ani minerály, důležitý je hořčík, selen a zinek. Běžně se nachází v mnoha potravinách (hlavně v ovoci a zelenině), jenže v malém množství, takže mnohdy není zajištěna doporučená denní dávka. Příjem budete mít pod kontrolou, když si zvyknete užívat nějaký z doplňků stravy na posílení imunity.

Zajímavé tipy na stravování najdete také v rubrice Zdraví poradního magazínu Radyprovšechny.cz. Aby vaše tělo lépe zvládalo nápor, musíte ho vyčistit. Nebojte se detoxikace, je snadná a hlavně účinná. Jak ji správně provést? Přečtěte si tento článek

Studená voda a sauna

Při posilování organismu perfektně zabírá studená voda. Začněte s otužováním co nejdříve. Na začátku postačí, když se každý večer na několik vteřin osprchujete studenou vodou. Interval postupně prodlužujte. Ideální je vydržet pod studenou sprchou až 5 minut. Otužujte se také tím, že budete nosit méně oblečení. Nebudete se potit a vaše tělo se posílí. Perfektní je také saunování. Při něm se naopak tělo prohřeje, mezi efekty patří i posílení kardiovaskulárního systému.

Spánek a aktivní pohyb

Najděte si také sport, který vás bude bavit a budete ho moc provozovat i v zimě. Ideální jsou posilování, jóga nebo aerobik. Tělo se posílí. Cvičte pravidelně a pod dohledem profesionála. Nezapomínejte ani na odpočinek. Aby tělo bylo schopné využívat všechny vitamíny a minerály, musí být odpočaté.

Tento článek vznikl díky spolupráci s online magazínem Radyprovšechny.cz.

Be Sociable, Share!