Jak zhubnout natrvalo a přitom nehladovět

Pořád sníte o tom, že budete štíhlejší a v krásném tričku budete mít postavičku jako lusk? Už se vidíte, jak ve skvěle padnoucích plavkách přeběhnete po pláži a vrhnete se do náruče mořských vln? Nic není nemožné, sen můžete poměrně snadno proměnit ve skutečnost. Jak na to? Především si musíte uvědomit, jak to s tím hubnutím vlastně je. Pokud patříte mezi chronické vyznavače diet, nikdy natrvalo nezhubnete. Bohužel, je to tak. Dieta je pouze krátkodobou záležitostí. Ano, je pravda, že při ní jdou kila rychle dolů, ale jakmile se vrátíte ke svým původním stravovacím zvyklostem, vyletí ručička na váze opět nahoru. A tolik obávaný jo-jo efekt je na světě. Ani hladovka není tím správným řešením, navíc může mít dalekosáhlé zdravotní následky. Jak tedy zhubnout jednou provždy bez diet a hladovění? Je to poměrně jednoduché, musíte nejen upravit jídelníček, ale především změnit celý způsob života.

Foto: prozdravi.cz
Foto: prozdravi.cz

Začněte hubnout postupně

Máte-li dostatečně silnou motivaci k tomu, abyste hubli, pak jste vykročili na správnou cestu. Jen se budete muset obrnit velkou dávkou trpělivosti, zhubnout se nedá jako mávnutím kouzelného proutku. Nemůžete očekávat zázraky, musíte si dát reálný cíl. Na počátku redukčního programu je dobré si pomoci menší úpravou stravy a zkusit hubnutí na systému ketózy. Při tomto způsobu se první výsledky dostaví již do pěti dnů, což výrazně podpoří vaši další snahu o hubnutí. Za každý dílčí úspěch se odměňte a nové změny ve vašem životě berte jako pozitivní změnu, která je přínosem pro váš kvalitní život. Zároveň si najděte nějakou pohybovou aktivitu, něco, co se vám líbí a co vás baví. Je úplně jedno jestli budete chodit s kamarádkou do fitness centra, běhat, plavat a nebo cvičit sami doma. Přirozený pohyb je automatickou součástí zdravého životního stylu.

Upravte jídelníček

Samotná úprava jídelníčku neznamená, že okamžitě odstartujete přísnou dietu, při níž si zakážete veškeré tučné a sladké pokrmy. Kdepak, to byste daleko nedošli. Vaše strava musí obsahovat všechny živiny, tedy rovnoměrný podíl tuků, bílkovin a sacharidů. Jedině pestrá a dostatečně vyvážená strava vás dovede ke štíhlé postavě. Musíte prostě jíst, jen je důležité co jíte a kdy jíte. A to je právě hlavní podstata hubnutí na systému ketózy. Pokud začnete konzumovat ve větší míře bílkoviny a tuky, dojde ve vašem těle k metabolickým změnám a organismus začne čerpat energii z uložených tukových zásob. Ovšem sestavit si jídelníček na tomto principu vyžaduje určité znalosti z oboru, a proto je nutná pomoc nutričního poradce. A nebo si můžete takovou stravu zakoupit rovnou v instantní formě a nemusíte se o nic starat. Máte jistotu, že vaše tělo nijak nestrádá a vy přitom zdravě hubnete.

Jezte pravidelně

Zcela jednoznačný recept na hubnutí neexistuje, na každého funguje něco jiného. Časem určitě sami poznáte, jak vaše tělo reaguje na změny v jídelníčku a podle toho se řiďte. Zejména dbejte na pravidelnost v jídle, ideální rozestupy mezi jídly jsou tři až čtyři hodiny. Přizpůsobte vše vašemu pracovnímu rytmu a do ničeho se nenuťte. Každý den začněte zdravou snídaní, která obsahuje kvalitní bílkoviny, správné sacharidy a tuky, dostatek zeleniny a ovoce. Po ránu vypijte sklenici vlažné vody s citronem, metabolismus se rozproudí na plné obrátky a ideálně doplníte tekutiny. Zdravá snídaně při hubnutí nejsou jen cereálie a semínka, dejte si na co máte zrovna chuť – vejce, jogurt, sýr, šunku, celozrnné pečivo,… Jen se musíte zamyslet nad kvalitou jednotlivých potravin a naučit se je vhodně poskládat. To je celé kouzlo. Inspiraci naleznete v mnoha zdravých a chutných receptech. Hubnutí vás musí také bavit, nesmíte se na něj dívat jako na nutné zlo.

Pokud bude vaše snaha o životní změnu doprovázena neúspěchy, nevzdávejte to. Vždy máte možnost obrátit se na odborníky, kteří společně s vámi odhalí příčinu vašich problémů. Nasměrují vás tím správným směrem a vy tak konečně dojdete k vytouženému cíli.

Be Sociable, Share!

3 thoughts on “Jak zhubnout natrvalo a přitom nehladovět

  1. Vždy som mala pocit, že ak chcem schudnúť, tak musím hladovať je to taký nepríjemný zvyk, ktorý máme zakorenený v nás. V súčasnosti sa snažím vždy ráno nastaviť moje telo na zdravé potraviny. Každé ráno si dám na raňajky aj šťávu GOJI.

Comments are closed.