Jednoduché cviky proti bolavým nohám

Znáte to – po celodenním pobíhání nebo cestování jsou vaše nohy těžké, oteklé a bolí. A přitom existuje několik snadných cviků, které lze provádět kdekoliv a těmto nepříjemným pocitům zabrání.

Přinášíme vám 4 jednoduché cviky proti bolavým nohám

1) Pokud máte pod stolem dostatek prostoru, přednožte a opisujte nohou malé kroužky ve směru hodinových ručiček. Seďte vzpříměně a mějet zatažené břišní svalstvo. Tento cvik posílí svalstvo na lýtkách i stehnech a dochází k prokrvení celé končetiny, což má příznivý vliv na krevní oběh.

2) Další cvik provádíme opět v sedě: opřeme špičku nohy o podlahu, mírně zvedneme patu a opisujeme půlkruhy vlevo a vpravo. Opakujeme 20x. Tímto cvikem uvolníme kotníky.

3) Pokračujeme dalším protahovacím cvikem – opřeme patu o zem a lehce zvednutou špičkou opisujeme také půlkruhy vpravo a vlevo, opakujem 20x.

4)  Poslední cvik je protahovací: opřeme patu o podlahu a zvedáme špičku. Také 20x.

O své nohy pečujte důkladně. Noste pohodlnou obuv, ponožky se zdravotním lemem a svým nohám často dopřávejte bylinné koupele či masáže. Tyto jednoduché cviky můžete podpořit také použitím vhodného chladivého gelu, který zmírní otok a napětí.

Be Sociable, Share!