Šetřete za energie a volání změnou dodavatele

Přijde vám, že platíte mnoho peněz za volání, elektřinu či plyn? Možná to není jen váš subjektivní dojem, nýbrž fakt. Platit víc než ostatní je přitom zbytečné. Obvykle stačí změnit dodavatele a hned ušetříte stovky korun ročně. Nebo měsíčně?

Dodavatelů energií i operátorů v ČR působí několik, tak proč byste měli setrvávat u toho stávajícího. Menší společnosti často nabízí lepší ceny, protože si svých zákazníků, jichž není tolik, musí vážit, aby si je udržely. A vy na tom můžete vydělat.

Přechod k nové firmě není administrativně složitý

Bojíte se, že nezvládnete správně vyřídit veškeré formality při změně dodavatele? To jsou zbytečné starosti. Zpravidla je potřeba jen odeslat výpověď stávajícímu dodavateli a sepsat smlouvu s novým. Ten nový vám ve většině případů se vším ochotně pomůže.

Pro ilustraci si můžete přečíst například návod jak na výpověď smlouvy u operátora. Obvykle případů stačí dokument poslat poštou, nemusíte s nikým jednat osobně, například u Vodafonu lze vyplnit také online formulář. A podobně to funguje i tehdy, když měníte dodavatele energií.

Změnu byste však neměli uspěchat

Právo změnit si dodavatele elektřiny v ČR funguje již od roku 2006 a Energetický regulační úřad občany plně podporuje v tom, aby si vybrali variantu, díky níž ušetří. Přesto nabádá k opatrnosti, protože lidí, kteří změnili dodavatele za účelem snížení ceny elektřiny a následně byli nespokojení, se už vyskytlo mnoho.

Nejdříve je vhodné si vzít fakturu z posledního závěrečného vyúčtování, zjistit si z ní spotřebu, distribuční sazbu a velikost rezervace kapacity. Tyto údaje je pak potřeba porovnat s konkurencí, Energetický regulační úřad na to má dokonce kalkulačku. Berte v úvahu, že snížit účty za elektřinu mohou pomoci také úsporné žárovky či nově pořízené spotřebiče. Možná je chyba spíš na vaší straně než u dodavatele.