breakfast-1209260_1280

Jak se vyhnout podzimní depresi. Nutriční tipy

Na podzim, v synchronizaci s vadnutí přírody, dochází u lidí k poklesu nálady a energie. U mnohých lidí v těchto dnech je méně pravděpodobné, že se na jejich tváři objeví úsměv a ovládne je melancholická nálada. Podzim povětšinou přináší špatné počasí, stres a smutek.

Aby nedocházelo ke smutku, depresi a přibývání na váze, je třeba zvolit vhodný výběr potravin, které stimulují produkci endorfinů, a vás tak neovládne ponurá nálada!

Banány

Jsou bohaté na vápník, hořčík a vitaminy skupiny B, což zlepšuje náladu. Aminokyselina tryptofan, která je obsažena v banánech, se podílí na produktu šťastného hormonu – serotonin. Denně se proti depresím proto doporučuje sníst jeden banán v dopoledních hodinách.

Citrusové plody

Pomeranče, grapefruity, citrony … všechny citrusové plody jsou bohaté na vitamin C, vynikající antidepresiva.

Ořechy

Obsahují mastné kyseliny Omega-3, nedostatečné množství má špatný vliv na naši náladu, paměť, jsme roztržití.

Čerstvé bylinky a zelenina

Jsou bohaté na železo, vitamíny skupiny B, kyselina listová dodává tělu energii na celý den.

Obiloviny

Pohanka a ovesné vločky obsahují komplexní sacharidy, jež pozitivně ovlivňují hladinu cukru v krvi, zlepšují látkovou výměnu, podporují optimismus.

Mastné ryby

Obsahují, omega mastné kyseliny a pacienti trpící úzkostí uváděli po jejich užití zlepšený stav.

Mléko a mléčné výrobky

Pomáhají zlepšit koncentraci člověka. Necítíme se tak rychle vyčerpaní a nejíme tolik sladkostí.

Heřmánkový čaj

Jeho zklidňující účinky jsou známé již z dávné historie.

Čočka

Obdobné účinky má i hrách a fazole, ale nejsou až tak výrazné, jako u této luštěninu. Složení její minerálů a vitamínů působí velmi dobře na vaši náladu.

Jogurt

Při depresích a úzkostech jsou velmi důležité probiotika. Právě kvůli tomu by se měl jíst ke snídani i kvalitní bílý jogurt.

Kuřecí maso

Způsobuje postupné uvolňování cukru v krvi. To je velmi důležité z toho hlediska, že nejsme tak podráždění.

Hnědá rýže

Má vysoký obsah selenu. Ten přímo ovlivňuje naši náladu.

Be Sociable, Share!