active-84646_1280

Hubnutí po porodu

Po porodu má každá žena přirozeně větší energetický výdej – kojení je pro tělo náročný proces, žena méně spí a je neustále „ve střehu“ a má spoustu péče o miminko. Díky všem těmto faktorům tedy ženy po porodu většinou samy mírně hubnou, aniž by se musely příliš snažit. Toto pravidlo ovšem neplatí bez výjimky – například pokud maminka v těhotenství nabrala velké množství kilogramů, nadále se nevhodně stravuje nebo si vlastně neví s jídelníčkem pořádně rady nebo má zdravotní komplikace, může jít redukce váhy velmi pomalu nebo vůbec.
V každém případě je vhodné si k hubnutí po porodu přibrat odborníka – výživového poradce – nejenže vám vysvětlí pravidla přiměřeného hubnutí po porodu, ale zejména se postará o to, abyste zvládla základy zdravého stravování jednou provždy (velké zkušenosti s hubnutím po porodu mají například v centru Wellnessia). Jedině takovouto celkovou změnou životního stylu si zajistíte stabilní váhu i do budoucna, uděláte maximum pro prevenci dobrého zdravotního stavu svého i vašeho miminka (potažmo tatínka nebo jiných členů rodiny).

K úplně základním pravidlům, která můžete uvést do praxe, hned a sama patří:

  • z jídelníčku vynechejte bílé pečivo a mouku – jak rohlíky a chleba, tak pečivo slané i sladké plněné nebo sypané, kynuté, listové i jiné – ke snídani si raději dejte mysli s jogurtem a na svačinku ovoce
  • postarejte se, aby alespoň třetinu každého talíře, který máte před sebou tvořila zelenina – nejlépe čerstvá nebo připravená na páře
  • pijte – bez pití není kojení ani hubnutí – vhodné množství je cca 2 – 3 litry denně podle vaší váhy, tekutiny by měly být neslazené a bez bublinek
  • dejte si tu práci a používejte potraviny čerstvé a ne polotovary – místo protlaku čerstvá rajčata, místo polévky ze sáčku raději zeleninová nebo luštěninová z čerstvých ingrediencí, místo paštiky tvarohová pomazánka
  • a to co už dávno víte – nejezte sladkosti, uzeniny a smažené
Be Sociable, Share!